قیمت سختی گیر رزینی آب چقدر است؟

rayanii rad
2 min readMay 7, 2022

قیمت سختی گیر رزینی آب به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد و به همین دلیل این دستگاه با نرخ های متعددی در بازار موجود می باشد. هر اندازه فاکتورهای بیشتری در تعیین قیمت سختی گیر نقش داشته باشند، به همان اندازه سردرگمی های بیشتری برای خریداران وجود خواهد داشت و تصمیم گیری برای آنها مشکل میشود. اگر برای شما نیز سوال است که چرا قیمت دستگاه سختی گیر رزینی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازه زیادی تغییر می کند، در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت سختی گیر رزینی بر اساس ظرفیت

یکی از اصلی ترین اجزای درون سختی گیرهای رزینی، مخزن می باشد. این مخزن فلزی یا فایبرگلاس بوده و از نظر ظرفیت نیز تنوع زیادی در آنها وجود دارد. برخی از سختی گیرهای رزینی خانگی مخزن بسیار کوچکی داشته و به همین دلیل قیمت آنها ارزان است. در مقابل، مخزن این دستگاه ها در نوع صنعتی بسیار بزرگ بوده و متعاقبا قیمت آنها بیشتر خواهد بود.

قیمت سختی گیر رزینی بر اساس جنس

در حالت کلی دستگاه سختی گیر رزینی را می توان در دو نوع با مخزن فلزی و فایبرگلاس تقسیم بندی کرد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. این تفاوت در متریال به کار رفته برای بدنه مخزن می تواند تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه داشته باشد. سختی گیرهایی که دارای مخزن فلزی هستند، از نظر کیفیت و مقاومت در سطح بالاتری بوده و گران می باشند. در مقابل، سختی گیرهایی که مخزن فایبرگلاس دارند ارزان تر هستند.

قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه های سختی گیر را می توان بر اساس عملکرد در دو گروه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دسته بندی کرد. دستگاه های اتوماتیک تمام مراحل شستشوی معکوس و احیای رزین به صورت خودکار انجام میشود. اما در نوع نیمه اتوماتیک بخشی از کار توسط اپراتور انسانی باید انجام شود. با توجه به اینکه سیستم داخلی سختی گیرهای اتوماتیک پیچیدگی بیشتری دارد، به همین دلیل قیمت آنها نیز بیشتر است. علاوه بر قیمت بالا، سختی گیر اتوماتیک دقت بیشتری داشته و در زمان مناسب می تواند رزین ها را احیا و کارایی دستگاه را بهبود دهد.

نرخ سختی گیر تک مخزن و دو مخزن

در محیط های صنعتی که آب با سرعت بیشتری باید بهبود یابد و سختی آن کمتر شود، از دو مخزن در کنار هم استفاده میشود. در این دستگاه ها در شرایطی که یکی از بسترهای رزینی نیاز به تعمیر یا احیا داشته باشد، مخزن بعدی استفاده میشود و توقف در کار صورت نخواهد گرفت. در سختی گیرهای معمولی که دارای یک مخزن هستند، در صورت خراب شدن آن یا در مرحله احیا، سختی گیری آب متوقف میشود. با توجه به اینکه دو مخزن فلزی در این سختی گیرها استفاده میشود، به همین علت قیمت آن گران تر خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق، قطر و ضخامت مخزن، مقدار رزین موجود در دستگاه، اندازه مخزن آب نمک نیز می توانند بر قیمت سختی گیر رزینی آب تاثیرگذار باشند. همچنین لازم به ذکر است، برند تولید کننده و کیفیت محصولات آن نیز بر نرخ گذاری بی تاثیر نیست.

--

--